در این مقاله از میمُ مگ قصد داریم، منو آنلاین را تعریف نموده، کابردها و مزایای آن را بیان کنید. همچنین در انتها پیشنهاد بسیار شگفتانگیزی را برای متقاضیان منو آنلاین رستوران، کافی شاپ و فست فود خواهیم داشت. پس تا انتها با ما همراه باشید.
منو آنلاین چیست؟
منو آنلاین به ابزاری گفته میشود که مشتریان و مخاطبان یک رستوران و کافه بتوانند بهصورت آنلاین آیتمهای موجود در منوی یک رستوران را مشاهده نموده و از جزئیات آن همچون قیمت مطلع گردند. آنلاین بودن منو به صاحب رستوران یا کافه این امکان را میدهد که هر لحظه تمایل داشت قیمت و دیگر جزئیات را تغییر داده تا مشتریان نیز بلافاصله تغییرات را مشاهده نمایند.
انواع منو آنلاین
برای راهاندازی یک منوی آنلاین 2 راه وجود دارد؛ یکی از آنها استفاده از پلتفرمهایی همچون اسنپ فود، ماپرا، سافت منو، منو دیجیتال و… است که تا حدی نیازهای شما را برای داشتن یک منو آنلاین پوشش خواهند داد. اما استفاده از این روش در کنار مزیت سادگی و ارزان بودن معایب بسیاری نیز دارد.
روش دوم که بسیار عقلانیتر و مناسبتر از راه اول است، اضافه نمودن این ویژگی به وبسایت اصلی رستوران و کافه میباشد. داشتن یک وبسایت اهمیت بسیار زیادی برای یک رستوران، کافی شاپ، فست فود و… دارد که یکی از مهمترین آنها همین داشتن منو آنلاین است.
در صورتی که هنوز رستوران یا کافه شما وبسایت انحصاری ندارد، پیشنهاد میکنیم همین حالا به کمک یک تیم متخصص و حرفهای اقدام به طراحی و راهاندازی آن نمایید. مشاوران میمُ با بیش از 12 سال تجربه در زمینهی آمادهسازی وبسایتهای شرکتی، خدماتی و فروشگاهی در خدمت شما میباشد.
مزایا و معایب روشهای طراحی منو آنلاین
مزایای روش اول که استفاده از منوسازهای آنلاین بود، پایین بودن هزینه و سادگی اجرا میباشد. در این روش اغلب با چندکلیک و در عرض چند دقیقه با هزینهای بسیار پایین میتوانید صاحب یک منوی آنلاین شوید.
بزرگترین عیب استفاده از پلفترمهای منوساز آنلاین این است که تسلط کاملی روی منوی آنلاین خود نخواهید داشت؛ یعنی همواره باید ترس این را داشته باشید که آن پلتفرم هزینههای اشتراک خود را افزایش داده و یا تغییرات ظاهری را در ساختار منوی شما ایجاد کند. مهمتر اینکه این پلتفرمها به دلیل استارتاپی بودنشان هر لحظه احتمال خاتمهی فعالیتشان وجود دارد و در این صورت منوی شما نیز از دست خواهد رفت.
مزایای داشت یک منو آنلاین اختصاصی
همانطور که گفتیم، روش دوم یعنی افزودن منو آنلاین به وبسایت خودتان، در کنار 2 عیب جزئی، دارای مزایای بسیاری است.
عیب اول منو اختصاصی، هزینهی بیشتر و عیب دوم مدیریت پیچیدهتر نسبت به روش اول است. در حال حاضر با توجه به پیشرفت روزافزون هستههای مدیریت وبسایت مانند وردپرس، عیب دوم تا حد زیادی از بین رفته و هر فردی با کمترین دانش امکان ایجاد تغییرات در منو آنلاین خود را خواهد داشت. از نظر هزینه نیز بایستی به این نکته توجه کنید که شاید این روش در ابتدا کمی بیشتر از روش اول هزینهبر باشد اما در ادامه به دلیل اینکه مجبور خواهید بود دائما از پلتفرمهای مختلف استفاده نموده و هر بار هزینهی اشتراک بپردازید، باز هم مقرونبهصرفهتر خواهد بود.
پس پیشنهاد میمُ به شما که صاحب رستوران، کافی شاپ و فست فود هستید این هستید که یک وبسایت جذاب و کارآمد برای خود طراحی نموده و منو آنلاین را نیز جزو خدمات آن از طراح سایت طلب کنید.
یکی از مزایای طراحی سایت توسط میمُ این است که بدون پرداخت هیچ هزینهی اضافی میتوانید منو آنلاین و صدها امکان دیگر را در وبسایت خود داشته باشید.
کاربردهای منو آنلاین
منوی آنلاین فواید و کاربردهای بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که در ادامه به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد.
افزایش سهم ذهنی برند
با توجه به نوظهور بودن منو آنلاین و عدم استفادهی بسیاری از رستورانها و کافهها از این امکان جالب، در صورتی که جزو پیشگامان این اقدام باشید، مسلم است که سهم ذهنی برند بیشتری را به دست خواهید آورد؛ این بدان معناست که اگر یک مشتری در بین 2 یا 3 رستوران بخواهد انتخابی انجام دهد احتمال اینکه شما را انتخاب کند بیشتر خواهد بود.
داینامیک بودن
داینامیک (پویا) بودن منو این قابلیت را در اختیار شما قرار میدهد که هر لحظه که صلاح دانستید، نسبت به تغییر تصاویر، توضیحات، قیمت و… اقدام کرده و بابت آن هیچ هزینهی اضافی را نپردازید؛ در صورتی که منوهای چاپی این قابلیت را نداشته و هر بار برای ایجاد تغییرات حتی کوچک بایستی هزینههای بسیاری را متحمل شوید. همچنین محل نمایش هر آیتم در منوی آنلاین به صلاحدید شما قابل تغییر خواهد بود.
به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید که یک آیتم از منوی خود را در معرض دید بیشتری قرار دهید فقط کافیست آن را به ابتدای منو منتقل کنید؛ این اقدام را میتوانید با اهدافی همچون افزایش فروش یک محصول جدید، افزایش فروش یک محصول که مقدار بیشتری از آن در آشپزخانه باقی مانده، افزایش فروش محصولی که سود بیشتری برای شما دارد و… انجام دهید.
به دلیل داینامیک بودن این منو، امکان افزودن ویدیوهای جذاب مثل نحوهی آمادهسازی هر آیتم نیز وجود دارد؛ مشتریان بسیاری هستند که علاقه دارند نحوهی آمادهسازی یک محصول را ببینند؛ البته میتوانید فوت کوزهگری را در ویدیو نمایش ندهید.
ثبت اطلاعات مخاطب
شاید بتوان این را جذابترین ویژگی منو آنلاین دانست.
این که افراد با اسکن منو بر سر میز بدون اینکه حتی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهند به صورت خودکار آدرس IP گوشی موبایل خود را ناخودآگاه در اختیارتان قرار داده و از روز بعد بتوانید، تبلیغات هدفمندی را به صورت هوشمند در وبسایتهای دیگر به او نمایش دهید!!! غیر از این، با یک پیغام هوشمندانه میتوانید شماره موبایل یا ایمیل فرد را هم گرفته و اقدام به ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ نمایید؛ همهی این اقدامات فقط به این دلیل قابل اجراست که منوی رستوران شما آنلاین بوده و با روشهای سنتی خداحافظی کردهاید.
این قابلیت که به ریتارگتینگ و ریتنشن مارکتینگ نیز شهرت دارد، کمک بزرگی به افزایش فروش رستوران شما خواهد نمود.
دستهبندی و مرتبسازی
به کمک منو آنلاین میتوانید، محصولات را با الگوهای دلخواه و متنوع دستهبندی و مرتب کنید. مثلا میتوانید غذاهای فرنگی و سنتی را در 2 دسته قرار داده و برای هر کدام یک دکمهی مجزا قرار دهید؛ یا به عنوان مثال میتوانید آیتمهای منو را بر اساس پربازدیدترین یا پرفروشترین مرتب کنید. و دهها امکان دیگر از دستهبندی و مرتبسازی که به کمک آنها بتوانید اهداف خود و مشتری را پوشش داده و نتایج شگفتانگیزی کسب کنید.
بخش بندی مشتریان
هیچ کس علاقه ندارد یک بنر یا متن تبلیغاتی غیرمرتبط را مشاهده کند و در صورتی که این اتفاق بیوفتد در اکثر مواقع موجب آزار افراد میشود. در دنیای پیچیدهی مارکتینگ آزار یک فرد موضوعی بسیار خطرناک است. شما به کمک منو آنلاین میتوانید مشتریان خود را بر اساس علاقهمندی آنها بخش بندی نموده و به هر بخش بنرها و متنهای تبلیغاتی منحصربهفردی را در سایتهای دیگر نمایش دهید.
پیشنهاد میمُ مگ
مطالعهی مقالهی بخش بندی مشتریان در دیجیتال مارکتینگ
امکان پرداخت دُنگی
در حال حاضر، افراد بسیاری وجود دارند که به صورت گروهی به کافه یا رستوران مراجعه نموده و مایل هستند که صورتحساب خود را به صورت دُنگی پرداخت نمایند؛ منوی آنلاین این امکان را به مشتریان میدهد که در یک سفارش، آیتمهای مختلف را طوری انتخاب کنند که هر کس دُنگ خود را پرداخت نماید و در نهایت تمامی مبالغ به حساب رستوران واریز شود.
جمعبندی و سخن پایانی
همانطور که مشاهده نمودید داشتن یک منو آنلاین برای رستوران، کافیشاپ، فستفود و کترینگ مزایای بیشماری داشته و در افزایش تعداد مشتریان و افزایش فروش رستوران تأثیر بسزایی خواهد داشت.
در صورتی که یک وبسایت وردپرسی دارید میتوانید همین حال با تماس با کارشناسان میمُ صاحب یک منوی آنلاین جذاب و حرفهای شوید. حتی اگر از داشتن وبسایت نیز محروم هستید، باز هم میمُ در کنار شماست تا ابتدا سایت وردپرسی خود را راهاندازی نموده و سپس منو آنلاین با طرح دلخواه را به آن اضافه نمایید.
سپاس از شما بابت این مقالهی جامع و کامل.
بنده یک سوال داشتم در خصوص منو آنلاین
آیا امکان داره در فصول مختلف استایل منو رو تغییر داد؟
اگر بله این تغییر چه میزان هزینه و زمان خواهد برد؟