مارکتینگ

2 اشتباه مهلک که کسب‌وکارهای کوچک در هنگام استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می‌دهند.

2 اشتباه در دیجیتال مارکتینگ

در این مطلب از میمُ‌مگ قصد داریم به صاحبین کسب‌وکار که قصد دارند با کمترین بودجه از فرصت‌های باالقوه‌ی دیجیتال مارکتینگ بهره ببرند، 2 اشتباه رایج و مهلک را که منجر به هدر رفتن سرمایه می‌شود معرفی کنیم. در صورتی که صاحب کسب‌وکار هستید و فرصت‌های بستر دیجیتال مارکتینگ را درک کرده‌اید این مطلب را تا انتها بخوانید.

اگر بودجه‌ی شما کمتر از رقبایتان است نگران نباشید. در این بخش 2 اشتباه رایج را که موجب هدر رفتن بودجه‌تان خواهد شد به شما معرفی خواهیم کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ بدون برنامه

در مشاوره‌های مختلفی که به صنایع و کسب‌وکارها ارائه داده‌ایم عموما با یک سندروم مشترک و پرتکرار مواجه شده‌ایم. اکثر صاحبین کسب‌وکارهای SME (کسب‌وکارهای کوچک و متوسط) در شروع فعالیت‌های مرتبط به دیجیتال مارکتینگ تصور می‌کنند تنها اقدامی که باید انجام دهند اینفلئونسر مارکتینگ است. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

اینفلوئنسر مارکتینگ به پرداخت هزینه به افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود تا آن‌ها محتوایی را با محوریت کسب‌وکار شما منتشر نمایند.

البته منظورمان این نیست که اینفلوئنسر مارکتینگ اقدام غلطی می‌باشد؛ پیشنهاد ما استفاده‌ی درست و به‌جا و با استراتژی از این اقدام ارزشمند است.

زمانی که کسب‌وکار شما مجهز به یک وبسایت استاندارد نباشد، 86 درصد هزینه‌هایی که بابت اینفلوئنسر مارکتینگ پرداخت می‌کنید به نسبت زمانی که دارای وبسایت هستید، هدر رفته و نتایج مثبتی نخواهد داشت.

همچنین در صورتی که به این نوع تبلیغات، به چشم یک کمپین برنامه‌ریزی شده نگاه نکرده و صرفا با سلیقه‌ی خود یا اینفلوئنسر مربوطه پیش بروید 68 درصد بودجه‌تان بدون اینکه نتیجه‌ای را برایتان در بر داشته باشد از بین خواهد رفت.

انتخاب اینستاگرام به عنوان تنها شبکه اجتماعی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مدیریت کسب‌وکارهای SME، انتخاب اینستاگرام به عنوان تنها شبکه اجتماعی رسمی و اختصاص بودجه مالی و زمانی زیاد به آن است. باز هم تأکید می‌کنیم که منکر اهمیت فعالیت در این شبکه‌ی پرمخاطب نمی‌شویم بلکه منظورمان فعالیت چندکاناله با اهداف مختلف است.

یکی از معایب فعالیت مطلق در پلتفرم اینستاگرام این است که محتوای تولید شده در این شبکه اجتماعی، توسط موتور جستجوی گوگل ایندکس (Index) نشده و سرمایه‌ی ارزشمندی به نام محتوا ماندگار نخواهد بود. در صورتی که انتشار محتوای تولید شده در وبسایت خودتان، باعث ماندگاری محتوا و در نهایت حضور در نتایج جستجو خواهد شد.

موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و حتی موتور جستجوی ایرانی ذره‌بین، الگوریتم‌های مشخصی را جهت پاسخ به نیاز کاربران در نظر دارند. در تمامی این الگوریتم‌ها اهمیت بسیاری برای وبسایت‌های استاندارد در نظر گرفته شده و پس از آن صفحات شبکه‌های اجتماعی مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.

لذا فعالیت چندکاناله و همه‌جانبه دارای اهمیت بسیاری است. اما اگر بودجه‌تان محدود است پیشنهاد می‌کنیم به جای فعالیت در اینستاگرام یک وبسایت ساده اما استاندارد تهیه نموده و محتوای متنی، عکسی و ویدیویی خود را در آن منتشر نمایید. در چنین حالتی به مرور زمان اعتبار بسیاری توسط موتورهای جستجو دریافت کرده و مشتریان زیادی را از این طریق جذب خواهید کرد.

سخن پایانی

در پایان پیشنهاد می‌کنیم پیش از این که از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (که عموما گران‌قیمت نیز هستند) استفاده کنید، از 30 دقیقه مشاوره رایگان کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ میمُ بهره برده و از هدررفت بودجه و پشیمانی بعد از آن جلوگیری نمایید. در این مشاوره راهکارهای ارزشمندی را جهت استفاده از ابزارهای دیجیتال جهت افزایش فروش دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *