همانطور که بارها در مقالات مختلف به آن اشاره کردیم اس‌ام‌اس مارکتینگ یک روش بسیار کارآمد برای کسب‌وکارهاست. این روش از دیجیتال مارکتینگ اگر با استراتژی درست و اصولی انجام شود می‌تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل کسب‌وکار شود. حال این تبدیل می‌خواهد ثبت‌نام در سایت، فروش کالا، پر کردن یک فرم یا هر اقدامی که دلخواه شماست باشد. در ادامه قصد داریم یکی از فرآیندهای اس‌ام‌اس مارکتینگ که برای مجموعه‌ی صنایع پوشاک فرم پوش راه‌اندازی کردیم به شما نمایش دهیم.

گام اول: مشخص نمودن هدف (تبدیل) درخواستی صاحب برند

در این مرحله هدف از راه‌اندازی سیسنم اس‌ام‌اس مارکتینگ جذب لید یا سرنخ جدید، فروش و  تکرار فروش تعیین شد. این نوع هدف‌گذاری در دیجیتال مارکتینگ بسیار مرسوم است چرا که صاحبین کسب‌وکار تمایل دارند که کل نیازهایشان در یک فرآیند دیده شود. از طرفی هم ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ mimo کاملا با این روش موافق هستیم

اس ام اس مارکتینگ 1

گام دوم: ترسیم مسیر سفر مشتری

در این مرحله یک مسیر را برای رسیدن به اهداف مورد نظر طراحی نمودیم که به شرح زیر است: (تصویری)

اس ام اس مارکتینگ 2

گام سوم: اجرا

پس از تعیین مراحل اقدام به آماده‌سازی صفحات، فرم‌ها و تجهیزات مورد نظر نمودیم. در مرحله‌ی اول باید به طریقی شماره موبایل مخاطب را دریافت می‌کردیم. برای این منظور یک پاپ‌آپ طراحی نمودیم که صرفا به افرادی نمایش داده شود که برای بار اول است وارد وبسایت می‌شوند. این پاپ آپ در تمام صفخات وبسایت نمایش داده شد. مخاطب با دیدن پاپ که از جملات روانشناسی شده در آن استفاده شده است اقدام به کلیک بر روی دریافت هدیه می‌کرد.

اس ام اس مارکتینگ 3

با کلیک بر روی دکمه دریافت هدیه وارد صفحه‌ی لندینگ پیج اختصاصی آن می‌شود که در زیر تصویر آن را مشاهده می‌نمایید.

اس ام اس مارکتینگ 4

در این صفحه 2 هدیه برای کاربر در نظر گرفته شده یکی کد تخفیف 20 درصدی اولین خرید برای کسانی که به قصد خرید وارد وبسایت شده‌اند و دیگری کسانی که قصد خرید ندارند اما نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم و می‌خواهیم شماره موبایل آن‌ها را به عنوان یک لید جدید دریافت کنیم. در این مرحله یکی از نیازهای کارفرما که تولید لید (سرنخ) بود اتفاق افتاد.

حال بسته به انتخاب مخاطب یا یک کد تخفیف 20 درصدی اولین خرید برایش پیامک شده و یا یک نفر با او تماس گرفته و جهت ارسال هدیه هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. دلیل این تماس هم تشویق به خرید مخاطب است تا با یک بار هزینه ارسال غیر از هدیه، محصولات مورد نیازش را هم خریداری کند.

کد تخفیف 

متن پیامک:

کد تخفیف 20 درصدی شما: welcome20
این کد فقط برای اولین خرید شما است.
فروشگاه اینترنتی فرم پوش
(انواع لباس کار و لباس فرم)
https://www.formpoosh.com

اس ام اس مارکتینگ 5

هدیه

متن پیامک:

مشخصات شما جهت ارسال هدیه از طرف فرم پوش با موفقیت ثبت شد.

جهت هماهنگی در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

نام: name

موبایل: mobile

شغل: job

جنسیت: s

کد پستی: postalcode

آدرس: address

https://www.formpoosh.com

صنایع پوشاک فرم پوش

اس ام اس مارکتینگ 6

در همین مرحله تعداد زیادی از سرنخ‌ها تبدیل به مشتری شده و اقدام به خرید از سایت می‌نمایند. اما این پایان کار نیست حالا باید مخاطب کمی بیشتر برند فرم پوش را بشناسد پس پیامک زیر به صورت خودکار 1 روز بعد برایش ارسال می‌شود:

متن پیامک:

فروشگاه اینترنتی فرم پوش را بیشتر بشناسید👇

https://formpoosh.com/about-us/

اس ام اس مارکتینگ 7

در مرحله‌ی بعدی نیاز است تا اعتماد مشتریانی که هنوز خرید نکرده‌اند جلب شود پس پیامک زیر پس از 3 روز به او ارسال می‌شود:

متن پیامک:

آیا می‌دانستید فرم پوش تولیدکننده لباس‌های برندهای معتبر در ایران است؟ 👇

https://formpoosh.com/customers/

فروشگاه اینترنتی فرم پوش

اس ام اس مارکتینگ 8

در پایان نیز نیاز به یادآوردی نهایی بوده تا این چرخه پایان یابد.

متن پیامک:

آخین مهلت استفاده از کد تخفیف 20 درصدی اولین خرید فقط تا پایان امروز.

کد: welcome20

https://www.formpoosh

فروشگاه اینترنتی فرم پوش

اس ام اس مارکتینگ 9

در حین خرید و تا زمان تحویل کالا نیز پیامک‌های زیر به ترتیب ارسال می‌شوند:

درود دوست عزیز name

سفارش order-id دریافت شد و هم اکنون در وضعیت در انتظار پرداخت می باشد.

آیتم های سفارش : items

مبلغ سفارش : price

شماره تراکنش : tid

formpoosh


 

درود دوست عزیز name

سفارش order-id دریافت شد و هم اکنون در وضعیت در حال انجام می باشد.

آیتم های سفارش : items

مبلغ سفارش : price

شماره تراکنش : tid

formpoosh


 

درود دوست عزیز name

سفارش order-id هم اکنون در وضعیت تحویل پیک می باشد.

سفارش شما طی 48 الی 72 ساعت کاری به دستتان خواهد رسید.

آیتم های سفارش : items

مبلغ سفارش : price

شماره تراکنش : tid

formpoosh


اس ام اس مارکتینگ 10

در پایان پشتیبان تلفنی با مشتری تماس گرفته و در صورت اطمینان از تحویل کالا به صورت دستی وضعیت سفارش را به حالت تکمیل شده تغییر داده و پیامک زیر خودکار ارسال می‌شود. این پیامک با هدف نظرسنجی از مشتری از سفارش خود ارسال می‌شود تا تجربه بهتری از خرید خود به‌دست آورد.

متن پیامک:

 {b_first_name} {b_last_name} عزیز

لینک نظرسنجی درباره‌ی خرید شما از فروشگاه اینترنتی «فرم پوش» هم اکنون فعال شد. از اینکه نظر خود را با ما در میان می گذارید، کمال تشکر را داریم :

https://b2n.ir/u69801

اس ام اس مارکتینگ 11

حالا دیگر یک مشتری جدید داریم که باید بیشترین میزان فروش را به او داشته و او را تشویق به معرفی برند به دیگران کنیم. به همین دلیل پیامک زیر را بعد از 7 روز از تحویل کالا ارسال می‌کنیم.

متن پیامک:

در صورتی که از خرید خود از فرم پوش راضی بودید و مایل به معرفی محصولات به دیگران هستید در طرح همکاری در فروش فروشگاه اینترنتی فرم پوش شرکت نموده و به سادگی کسب درآمد کنید👇

https://formpoosh.com/affiliate/

فرم پوش

اس ام اس مارکتینگ 12

در گام بعدی باید مشتری را تشویق به خرید مجدد کنیم اما از آنجایی که حداقل چرخه‌ی مصرف برای این محصول 6 ماه الی 1 سال است و نمی‌خواهیم تا آن زمان ارتباطمان با مشتری قطع شود، پس از 3 ماه از اولین خرید پیامک زیر را ارسال می‌کنیم:

متن پیامک:

تنها مجله‌ی تخصصی لباس کار و لباس فرم در ایران را دنبال کنید 👇

https://www.formpoosh.com

فرم پوش

پس از آن نیز در آخر پس از 6 ماه پیامک مبنی بر تکرار خرید را ارسال می‌کنیم:

بیش از 6 ماه از خرید شما از فروشگاه اینترنتی فرم پوش گذشته؛ در صورتی که مایل به مشاهده دیگر مدل‌های فرم پوش هستید بر روی لینک زیر کلیک کنید 👇

https://www.formpoosh.com

فرم پوش

اس ام اس مارکتینگ 12

این بود داستان جذاب و جالب اس‌ام‌اس مارکتینگ صنایع پوشاک فرم پوش که تحول چشم‌گیری در جذب مشتری و افزایش فروش آن‌ها ایجاد نمود. این مراحل دائماً در حال بازبینی و بهیه‌سازی هستند و به مرور شما را در جریان قرار خواهیم داد.